Sunday, August 12, 2012

Rosak Lagi

Rabu lepas, kereta saya buat hal lagi. Padahal baru je keluar dari bengkel. Nasib baik saya sempat ketepikan kereta. Disebabkan kereta ni kerap rosak, jadi saya dah dapat agak bila ada sesuatu yang tak kena. Selamat masa tu saya masih berada di kawasan taman perumahan, dalam perjalanan menuju ke tempat kerja. Once saya berhenti, terus kereta tak boleh start. Pertama sekali, disebabkan dah biasa kereta rosak, saya calm down dulu. Lepas tu, telefon abah (saya biasa kereta rosak takan telefon husband, sebab saya faham nanti dia terlebih risau). Abah suruh tengok samada ada bateri tak. Saya cek, ok ada. Lepas tu abah kata mungkin starter rosak. Ooo..ok, fahamlah saya. Seterusnya, saya fikir, siapa yang masih belum pergi kerja. Dalam kepala saya, hanya satu nama je muncul "Arep"...haha...Arep memang selalu jadi 991 saya bila berlaku kes macam ni. Rasa sepanjang 5 kali rosak, dah 3 kali saya panggil Arep untuk tolong saya. Nasib saya baik sebab Arep masih berada di rumah waktu tu. Dalam 10 minit saya tunggu, akhirnya Arep sampai. Arep tanya, apa yang rosak, saya cakap mungkin starter. Arep kata mungkin bateri kot. Saya kata, tak mungkin sebab lampu semua nyala. Akhirnya, kami memtuskan untuk cari kedai yang buka pagi tu. Nasib baik, ada satu bengkel yang buka. Lepas orang bengkel cek, dia kata "distributor" rosak dan menurutnya lagi, "distributor" paling jarang rosak dan paling susah nak tahu bila nak rosak. Owh ok, jadi kalau lepas ni, kereta berhenjut dan berhenti tengah jalan, maknanya "distributor" rosak la tu. 


Hmm..memang menakutkan. Deal punya deal, akhirnya, saya suruh orang bengkel bawak kereta saya pergi bengkel dan saya kata saya akan ambil petangnya. Selesai masalah. Dan hari tu, Arep secara tak lansung jadi 991 dan supir saya...thanx Arep. Jasamu dikenang..."rosak ak pangggil ko lagi"..LOL...=)

No comments:

Post a Comment

ShareThis